موتور کامینز

فروش قطعات و تعمیرات تخصصی ماشین آلات معدنی و راه سازی
FaradidRah

موتور کامینز

دوشنبه، ۲۱ مهر ۱۴۰۴

شرکت کامینز ،کمپانی آمریکایی می باشدکه در سه کشور انگلستان ،هند و چین تحت لیسانس آمریکا تولید دارند دفتر مرکزی آن در ایالت ایندیانا ،آمریکا واقع شده است .این شرکت در چهار بخش

موتور ،تولید برق،قطعات و توزیع فعالیت دارد.

از جمله تولیدات شرکت کامینز شامل دستگاه های صنعتی و معدنی و خودرو های دیزلی کوچک تا ماشین های حمل و نقل غول پیکر ، گاز طبیعی ،سیستم تولید برق ،ژنراتور های دیزلی و موتور های

دیزلی می باشد.

منظور از موتور دیزل چیست؟

مخترع موتورهای دیزل در واقع فردی به نام رودولف دیزل در سال 1892 در آلمان می باشد .در واقع دیزل به دنبال ساخت موتور با کار آمد بالا نسبت به ماشین های بنزینی و بخاری بود که پی تلاش

های که انجام داد متوجه شد با فشرده سازی هوا می تواند به دمای احتراق بالا رسیده و باعث افزایش راندمان و کشتاور بالا نسبت به موتور های بنزینی و بخاری برسد.گستره موتورها از 2 تا 95 لیتر

برای غول های صنعتی می باشد .

موتورهای دیزل در واقع موتورهای هستند که سوخت آن ها گازوئیل می باشد و کارکرد و شعله ور شدن آن از طریق گرمای ناشی از فشرده سازی هوا صورت می گیرد .این موتورها دارای راندمان و

گشتاور بالا می باشدو معمولا در خودرو های سنگین و ژنراتورها و ماشین آلات معدنی و راه سازی و کشاورزی کاربردی می باشد. در بشتر موتورها از توربو شارژ استفاده می شود که باعث فشرده سازی

بیشتر هوا و در نتیجه افزایش توان و گشتاور می شود و از طرفی بیشتر این موتورها دارای سیستم کنترل الکتریکی می باشد که مشکلات موتور را نشان می دهد و کار را برای کاربر آسان تر کرده است .

مزایای موتورهای دیزلی نسبت به موتور بنزینی

موتورهای دیزلی سوخت آن ها گاز و گازوئیل و مشتقات نفت می باشد در نتیجه از نظر هزینه به صرفه تر از موتورهای بنزینی می باشد و موتورهای دیزل نسبت به موتور بنزینی دارای دوام بالاتری می

باشد و گشتاور بالا و دور موتور پایین می باشد و راندمان آن 30 تا 40 درصد بالاتر از موتورهای بنزینی می باشد و از طرفی امکان آتش سوزی در این موتورها به دلیل سوخت آن و از طرفی عدم وجود

شمع خیلی کمتر می باشد .

معایب موتورهای دیزلی

موتورهای دیزلی دارای معایبی می باشد از جمله قیمت بالاب موتور دیزل و قطعات آن و بزرگ بود ابعاد آن نسبت به موتورهای بنزینی و لرزش و کویده شده موتور نام بردولی در کل ازانجایی که

مزایای این ماشین ها بسیار بیشتر از معایب آن می باشد بسیار پر طرفدار می باشد و بسیار کاربردی در صنایع های مختلف می باشد.

نحوه کارکرد موتور دیزل

در موتور های بنزینی برای ایجاد احتراق و جرقه از شمع استفاده می شود ولی در موتورهای دیزلی ابتدا هوا فشرده می شود و این فشردگی باعث ایجاد دمای بالای 500 درجه سانتی گراد می شود و در

این زمان سوخت دیزل به محفظه احتراق تزریق شده و این باعث ایجاد احتراق و در نتیجه به کار افتادن موتور می شود .

کاربرد موتورهای دیزلی

موتورهای دیزلی همانطور که در بالا توضیح دادیم دارای راندمان و کشتاور بالایی می باشدو در صنایع مختلف به کار برده می شود

1:صنعت کشتیرانی:این موتورها در قایق های کوچک و بزرگ و همچنین انواع کشتی های مسافرتی و صنعتی و نظامی به کار برده می شود .

2:ژنراتور:یکی دیگر از کاربرد های دیزل ها برای تولید برق می باشد.

3:ماشین آلات کشاورزی:تراکتورها و کمباین و تریلی و موتورهای آب و سایر تجهیزات کشاورزی از موتوز دیزلی استفاده می کند.

4:ماشین آلات سنگین:ماشین آلات سنگین ،راه سازی و معدنی ،کامیون ها،دامپتراک ها،اتوبوس ها و مینی بوس ها معمولا از موتورهای دیزلی استفاده می کنند.

5: کاربرد این موتور ها در صنایع دفاعی و پمپ های آتش نشانی و ... را نام برد.

موتور های دیزل دارای انواع مختلفی می باشد که در زیر به آن می پردازیم .

دسته بندی موتورها بر اساس تعداد سیلندر ، نوع شارژ هوا و کاربرد آن می باشد.

موتورهای دیزل بر اساس سیلندر به دو سته اصلی تک سیلندر و چند سیلندر تقسیم می شود.

موتورهای تک سیستم: دارای ساختار ساده ای می باشد و هزینه نگهداری از آن کم می باشد و دارای خروجی کم می باشد و در صنایع کوچک مانند ژنراتور کم مصرف و پمپ آب ها مورد استفاده قرار

گرفته می شود.

موتورهای چند سیلندر:دارایمدل های 2 و 4 و 6 و 12 سیلندر می باشد توان خروجی موتورها با تعداد سیلندر ها رابطه مستقیم دارد و وچقدر تعدا سیلندر ها بیشتر باشد موتور قدرتمندتر است .

موتورها بر اساس شارژ هوا

موتورهای دیزل بر اساس هوا به 2 نوع تنفس طبیعی و توربوشارژ تقسیم می شود.

موتورهای دیزل با تنفس طبیعی :دارای سیستم ساده تری می باشد و احتیاج به توربو شارژر ندارد و معمولا در ماشین آلات ساده مورد استفاده قرار می گیرد در واقع این موتورها هوای ورودی به

سیلندرهارو بدون فشرده سازی انجام می دهد به دلیل نداشتن توربوشارژ دارای توان کم و راندمان کم می باشد.

موتور توربوشارژ:این موتورها بای ماشین آلات سنگین و صنعتی مود استفاده قرار گرفته می شود و دارای نوربوشارژاست که باعث فشرده سازی بیشتر اکسیژن و در نتیجه خروجی راندمان بالاتر می

شود .

انواع موتور کامینز و کاربرد های آن ها:موتور کامینز دارای انواع مختلف B.C.L.M.X و کوانتوم می باشد.

کوانتوم :این موتور ها از خانواده ،موتور احتراق داخلی می باش .این موتورها در ماشین های سنگین و راه آهن ها مورد استفاده قرار گرفته می شود.

موتورهای سری B:این موتور ها در اتوبوس های عمومی کاربردی می باشد و در ماشین آلات کوچک تا متوسط کاربردی می باشد.

موتورهای کامینز سری C: این موتورها اولین نسخه الکترونیکی می باشدکه مخصوص اتوبوس های شهری می باشد و حجم آن 8.3 لیتر می باشد .

موتورهای سری X:قدرت این موتورها 620 اسب بخار می باشد و معمولا در کامیون های سنگین و موتورهای سنگین مورد استفاده قرار گرفته می شود.

موتورهای کامینز به دلیل ویژگی های مثبتی که دارند طرفدارهای زیادی دارند گشتاور بالای این موتور نسبت به موتورهای دیگر باعث جذابیت این موتور شده است و از طرفی دنده های این موتورها از

فولاد بوده و این باعث عمر طولانی و حداقل هزینه تعمیر و نگه دارای را دارد.

نکته آخر:

شرکت فرادید راه سدید با بیش از 10 سال سابقه در تامین قطعات یدکی ماشین آلات راه سازی و معدنی و نماینده فروش قطعات همواره ،درخدمت شما می باشد. و علاوه بر آن شما می توانید ،تعمیرات تخصصی وعیب یابی

قطعات خود رابه ما بسپارید و از طریق پل های ارتباطی درسایت ،با ما در ارتباط بوده و مشاوره تخصصی و رایگان دریافت کنید.

WhatsApp